Generelle oplysninger
KajakHuset.dk
CVR. nr. 3395 4794
Gåseagervej 12
8250 Egå
egaa@kajakhuset.dk
7196 7265
Betaling
Hos KajakHuset.dk kan der betales med:
- DanKort og VISA-DanKort - Bankoverførsel
- MobilePay
- Betaling med afdrag via ViaBill. Se særskilte betingelser www.viabill.com/terms
- Afdragsordning via SparXpress
- Kreditkort, både nationale og internationale
- International bankoverførsel. Her tillægges der et gebyr på DKK 35,-
- Gavekort udstedt af KajakHuset.dk
Betaling trækkes ved afsendelse af ordren.
Ved betaling med kreditkort tillægges tilladte gebyrer for de enkelte korttyper jvf. Tellers satser. Eventuelle gebyrer vil fremgå tydeligt ved betalingen.
Køb af Gavekort
Ved køb af gavekort på KajakHuset.dk gælder den almindelige 14 dages fuld returret.
Gavekort købt på KajakHuset.dk er gyldige i 3 år fra udstedelsesdatoen.
Levering i Danmark
- Levering af pakker op til 5 kg i Danmark sker med GLS til en GLS Pakkehop. Prisen for levering er DKK 49,-
- Levering af ikke-delbare pagajer i Danmark sker med Danske Fragtmand. Prisen for levering er DKK 175,-
- Levering af fartøjer i Danmark: Kajakker, kanoer, joller og surfbrædder sker med Danske Fragtmænd. Prisen for levering er DKK 700,- pr. enhed.
Levering med Danske Fragtmand sker til første hoveddør eller indkørsel. Levering sker i hverdage mellem 7:30 og 16:00. Der kan ønskes opkald fra chaufføren inden leveringen, men dette kan ikke garanteres. Levering sker normalt inden for 2 hverdag fra, at vi har givet meddelelse om, at varen er afsendt. Er der ingen hjemme på adresse til at modtage forsendelsen, vil varen blive "leveret uden kvittering", hvilket betyder at varen vil blive stillet ved første hoveddør eller i indkørslen.
Afhentning hos KajakHuset
Vælges der ”Afhentning hos KajakHuset” som leveringsform, kan varen afhentes direkte i vores butik i Egå.
KajakHuset afsender en e-mail med opdatering af ordrens status til ”Klar til afhentning” når ordren er klar til afhentning, hvorefter betalingen for ordren hæves. Ordren kan først afhentes når denne mail er modtaget af kunden.vVed afhentning af ordren skal kunden fremvise ordrebekræftelse/faktura. Der kan afkræves fremvisning af billede ID ved afhentning.
Varer bestilt til afhentning skal være afhentet senest 14 dage efter der er givet meddelelse om at ordren er klar til afhentning, med mindre andet er aftalt. Er dette ikke sket, har kunden fortabt enhver rettighed vedrørende købet.
Levering til udlandet
- Levering af pakker op til 5 kg sker med GLS. Prisen afhænger, af hvilket land pakken sendes til. Gælder ikke for pagajer i fuld længde og fartøjer.
- Levering af ikke-delbare pagajer til udlandet, herunder Grønland, Færøerne og Island, sker med fragtmand og til dagspris for modtagers regning og risiko. Fragtprisen indgår ikke i den samlede pris ved ordreafgivelse.
- Levering af fartøjer: Kajakker, kanoer, joller og surfbrædder til udlandet, herunder Grønland, Færøerne og Island, sker med fragtmand/speditør ab Egå. Levering sker for købers regning og risiko.
Leveringstid for leveringer i Danmark
Leveringstiden for varer, der er på lager enten på eget lager eller på leverandørens varelager, er normalt 2-4 hverdage fra modtagelse af ordren.
Varer kan dog midlertidigt være udsolgte. Da vil leveringstiden være afhængig af leverandørens leveringstid. Varer kan være udsolgte, selvom de står angivet som værende på lager, da der ikke er lagerstyring tilknyttet webshoppen. KajakHuset.dk forbeholder sig retten til, helt eller delvist, at ophæve ordren i tilfælde af, at en vare er udsolgt.
For levering af fartøjer afhænger leveringstiden af fragtmandens kørselsrutiner og kan afvige fra de normale 2-4 dages leveringstid.
Leveringstid for leveringer til udlandet
Varer, der er på lager enten på eget lager eller på leverandørens varelager, afsendes normalt inden for 2-4 hverdage fra modtagelse af ordren. Der kan dog forekomme afvigelser, afhængig af fragtmand/speditørs rutiner og indleveringsfrister.
Varer kan dog midlertidigt være udsolgte. Da vil leveringstiden være afhængig af leverandørens leveringstid. Varer kan være udsolgte, selvom de står angivet som værende på lager, da der ikke er lagerstyring tilknyttet webshoppen. KajakHuset.dk forbeholder sig retten til, helt eller delvist, at ophæve ordren i tilfælde af, at en vare er udsolgt.
For levering af fartøjer til udlandet afhænger leveringstiden af fragtmands/speditørs rutiner og indleveringsfrister.
Hvis du fortryder dit køb - fortrydelsesretten
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos KajakHuset.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) Har modtaget din vare.
b) Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis.
c) Får det sidste parti, eller den sidste del, i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse af varen give meddelelse til KajakHuset.dk om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette skal ske på e-mail til: egaa@kajakhuset.dk.
Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse om dette til KajakHuset.dk.
Fortrydelsesretten på 14 dage gælder også for online køb af gavekort.
Varer undtaget fortrydelsesretten
- Specialbestillinger, varer som er fremstillet eller hjemtaget efter forbrugerens specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg. Gælder også kajakker der tages hjem med specifikke farveønsker og særligt sikkerhedsudstyr der bliver personligt kodet fra leverandøren.
- Kurser og arrangementer hvor der er mindre end 48 timer til aftalte starttidspunkt.
- Levering af forseglede varer som af sundheds-, sikkerheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret og gensolgt, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
- Levering af varer som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
- Aftaler om specifikke reparations- eller vedligeholdelsesarbejder.
- Udstyr solgt som brugt, demo- eller udstillingsmodeller.
Varens stand når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen hjemme på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som værende brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en andel eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i vores fysiske butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet ved fortrudt køb
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne returbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, eller gebyrer for betaling med kreditkort. Leveringsomkostninger refunderes kun på ordrer leveret med GLS pakkeservice. Leveringsomkostninger for forsendelser til udlandet (herunder Grønland, Island og Færøerne), eller for fartøjer leveret i Danmark, refunderes ikke. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som blev benyttet ved den oprindelige transaktion. Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.
Returnering ved fortrydelse af køb
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har modtaget varen. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med GLS pakkeservice på normal vis. Dette gælder blandt andet for fartøjer og ikke delbare pagajer.
Ved returnering skal varen sendes til KajakHuset, jvf. afsnittet: Sådan sender du retur til KajakHuset.dk
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af fakturaen samt udfyldt returseddel.
Ombytning af købt vare
Ønsker du at ombytte en købt vare, enten til anden størrelse, farve eller til en anden vare, tilbyder vi en forlænget byttefrist på 30 dage. Byttefristen udløber 30 dage fra den dag, hvor varen blev afsendt fra KajakHuset.dk.
Udgifter til at sende den vare, der skal ombyttes til KajakHuset.dk, afholdes af køber, og udgiften til at sende den ombyttede vare retur til kunden afholdes af KajakHuset.dk.
Ved returnering skal varen sendes til KajakHuset, jvf. afsnittet: Sådan sender du retur til KajakHuset.dk
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af fakturaen samt udfyldt returseddel.
Specialbestillinger
- Varer der tages hjem efter kundens specifikke ønsker tages ikke retur og kan ikke byttes.
- Specialbestilligner er omfattet af købelovens 2 års reklamationsret.
- Ved specialbestilte kajakker betales der et depositum på DKK 5.000,- ved bestilling. Depositumet refunderes ikke hvis købet efterfølgende annulleres af kunden.
- Specialbestillinger er ikke omfattet af købelovens 14 dages returret ved nethandel.
- Leveringstid afhænger af lager- og produktionsstatus hos leverandøren. Forventet mulig leveringsdato vil blive oplyst når bestillingen er bekræftet af leverandøren.
Specielt ved udsalg, Black Friday og lignende
Der tages forbehold for mellemsalg og udsolgte varer. Varer sælges både i fysisk butikker og på online platforme. Din bestilling gælder kun som bestilling indtil du modtager en faktura, hvor beløbet også hæves og ordren går igennem.
Hvis der er noget galt med varen - reklamationsretten
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du som privatperson handler på www.KajakHuset.dk har du 24 måneders reklamationsret, jf. gældende lovgivning. Det betyder, at du, efter KajakHuset.dk’s vurdering, enten kan få varen repareret, ombyttet, refunderet eller få afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig en forudsætning, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Er en reklamation berettiget, så er det kun den defekte vare, der udbedres, og ikke eventuelle følgeskader på andet udstyr.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen under normale omstændigheder betragtes som værende rettidig. Dog må reklamationen ikke foretages sådan, at en manglende udbedring medfører yderligere skader på varen eller på andet udstyr.
Hvordan skal jeg reklamere?
Ved reklamation sendes en e-mail til egaa@kajakhuset.dk med tydelig beskrivelse af den oplevede fejl/mangel ved varen. Gerne med billede som dokumentation.
Hvad skal jeg sende med?
Du skal medsende en kopi af købsfakturaen.
Undtagelser for reklamationsretten:
-
Salg til klubber, foreninger, udlejningsbrug og andet der ikke kan betragtes som private forbrugerkøb.
-
Køb hvor varen er solgt "som beset".
Varen sendes til KajakHuset, jvf. afsnittet: Sådan sender du retur til KajakHuset.dk
Har vi leveret en forkert vare?
Har vi fejlagtigt leveret en forkert vare i forhold til det bestilte, eller den rigtige vare i en forkert udgave, størrelse eller farve, så sørger vi for udgifterne til returforsendelsen. Dette sker ved fremsendelse af en returlabel på e-mail til brug i en GLS PakkeShop.
Udgifter til anden former for returforsendelser vil ikke blive dækket. Med mindre der er indgået tydelig aftale herom via e-mail til egaa@kajakhuset.dk
Sådan sender du retur til KajakHuset.dk
Ønsker du at sende en vare retur til KajakHuset.dk, enten for ombytning, ved fortrydelse af købet eller i forbindelse med en reklamation, så skal varen sendes til:
KajakHuset
Gåseagervej 12
8250 Egå
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller som er sendt til afhentning på Posthus, hos GLS PakkeShop eller anden lignende udleveringssted. Pakker skal sendes til aflevering på butikkens adresse. Da vi ikke arbejder om natten modtager vi ikke pakker fra DAO eller lignende nat udbringninger.
Ved returnering er du som afsender ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens indlevering til forsendelse, til den er bekræftet modtaget af KajakHuset. Husk at få en kvittering for indlevering af pakken. Vi anbefaler at varen sendes retur som pakke med Track&Trace, så den kan spores i tilfælde af bortkomst.
Du kan købe en billig returlabel på vores hjemmeside:
Køb returlabel til KajakHuset her.
Udstyr solgt som brugt, demo- eller udstillingsmodeller
Alt udstyr der sælges enten som værende brugt, som demomodeller eller som udstillingsmodeller, sælges altid som beset, og er undtaget for de generelle regler om retur- og bytteret.
Den generelle 2 års reklamationsret gælder også for udstyr der er solgt som brugt, demomodeller eller udstillingsmodeller. Der tages altid forbehold for den solgte vares stand ved salget.
Særligt vedrørende køb af kursus eller arrangementer
Ved køb af kursus eller adgang til arrangementer, ydes der kun fuld returret indtil 48 timer før kursus- eller arrangementsstart. Dette gælder også hvis der ønskes ombooking til anden dato.
Forbehold for trykfejl, tastefejl, og prisændringer
Vi tager forbehold for trykfejl, tastefejl og prisændringer i forhold til angivne priser. Ved åbenlyse forkerte angivne priser, herunder ”nul-priser” hvor varens pris er sat til DKK 0,00, forbeholder vi os retten til at annullere handlen.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale om køb med KajakHuset.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos KajakHuset, ved Surfline ApS, og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Direktøren, pakkeri og bogholderi hos KajakHuset, ved Surfline ApS, har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.kajakhuset.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos KajakHuset, ved Surfline ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til KajakHuset, ved Surfline ApS, via e-mail: egaa@kajakhuset.dk.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til KajakHuset.dk via e-mail: egaa@kajakhuset.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
kfst@kfst.dk
www.forbrug.dk